TOV-evenementen

Onderdeel van bemoediging en onderwijs is het TOV-Event en zijn de TOV-Momenten. Dit zijn bijeenkomsten waarin bemoediging centraal staat door middel van ervaringsverhalen, seminars, gebed maar ook aanbidding neemt daarin een belangrijke plek in.

Het TOV-Event wordt één keer per jaar gehouden, de TOV-Momenten verschillende keren per jaar. Zowel het Event als de Momenten hebben een specifiek thema waarover een ervaringskundige vertelt en deelt vanuit zijn/haar eigen leven.

TOV-EVENT 2023

(OVER)HOOP GESPROKEN

Vrij om te Leven organiseert in samenwerking met de Stichting Vrij om te Leven op DV 18 maart 2023 een mooi TOV-Event. Een moment om te worden bemoedigd, te delen en onderwijs te ontvangen. Het TOV-Event is er voor iedereen die bemoediging nodig heeft, met daarbij een speciale uitnodiging voor hen die worstelen met een eetstoornis, verslaving of burn-out.

Het thema van deze middag zal zijn ‘(Over)Hoop gesproken.’ In een tijd waarin het donker is en het misschien ook wel heel donker voelt, waar we te maken hebben met onzekerheid en gevoelens van onverbondenheid kan de hoop wel eens ver te zoeken zijn.

Deze middag zal de plenaire lezing verzorgd worden door Arie de Rover en zullen er na de pauze drie seminars te volgen zijn. De band LEV zal ons deze middag meenemen in aanbidding.

Tijdens de hoofdlezing zal Arie de Rover iets met ons delen over de/zijn weg van hoop en wanhoop, maar ook vertellen wat het betekent dat er hoopvol Licht is!
Wij zijn blij dat Arie de hoofdlezing wil verzorgen. Hij weet wat het is om het imperfecte en het gebrokene te moeten omarmen. Hij schreef daarover in zijn boek ‘Leven na de genadeklap.’

Na de seminars is er een plenaire afsluiting met aanbidding, gebed en zegen. Daarna is er nog ruimte om persoonlijk voor je te laten bidden door het aanwezige gebedsteam (ministry).

Seminars en sprekers

In het seminar dat Arie de Rover na het hoofdprogramma geeft is er de mogelijkheid om met hem verder door te praten over wat hij heeft gedeeld tijdens de lezing.

Arie zegt over zijn lezing het volgende:
‘There’s a crack in everything, that’s how the light gets in’ is een wereldberoemde zin uit de song ‘Anthem’ van de legendarische zanger en poëet Leonard Cohen. Het is een oproep om het imperfecte en het gebrokene eerder te leren omarmen dan het op te lossen. De barsten en breuken in fysieke spullen, lichamelijke functies, mentale processen of onderlinge (liefdes)relaties bieden je de mogelijkheid om vanuit een dieper perspectief naar het leven te kijken. Door alle barsten in ons onvolmaakte leven kan het licht van buiten en van Boven je raken op plekken waar nooit licht kwam of mocht komen. Dat hoopvolle Licht wil ik graag met jullie delen.

TOV-Event – Stichting Vrij om te Leven

De Stichting Vrij om te Leven ondersteunt, helpt en begeleidt mensen die worstelen met eten/een eetstoornis. Een eetstoornis ontwricht en beheerst heel je leven en dat van hen die om je heen staan. Daarom is het goed om je te laten bemoedigen, voor je te laten bidden en je te laten inspireren door mensen die weten wat een eetstoornis is en wat het met jou en je dierbaren doet. Tijdens het TOV-Event mag je ervaren dat je er niet alleen voor staat!

11.45 uur: inloop – gelegenheid om een meegebrachte lunch te nuttigen
12.30 uur: start bijeenkomst
14.30 uur: Pauze
15.00 uur: seminars
16.30 uur: Afsluiting met aanbidding en gebed
Tot 17.30 uur mogelijkheid om voor je te laten bidden (ministry)

Tickets: € 7,50 p.p.
Adres: Kanaalstraat 31, 2801 SH Gouda
Er is voldoende parkeerruimte bij het gebouw

Arie de Rover

In mijn dagelijks leven ben ik counselor en begeleid ik mensen die langdurig zijn vastgelopen in het leven. Ik ben getrouwd met Joke en wij mogen de ouders zijn van 5 kinderen en grootouders van 8 kleinkinderen.

Er zal een creatieve seminar met Coby Kremer zijn over schrijven. Hoe schrijven helpend kan zijn in je relatie met God, maar ook hoe het je zelf helpt ruimte en overzicht te creëren. We vinden het belangrijk dat er ruimte is om door te kunnen praten en te verwerken wat de lezing van Arie bij je heeft losgemaakt of aangeraakt.

Coby Kremer

Ik, Coby Kremer, getrouwd en moeder van twee kinderen en een passie voor schrijven! In het bijzonder (creatief) dagboekschrijven. Dagboekschrijven is voor mij een manier van thuiskomen in de hectiek van alle dag. Schrijven is voor mij, zoals schrijfster Iny Driessen het verwoordt ' geen keuze: het is afwisselend, een must, een roeping, een bevrijding.' Met liefde en passie wil ik deze manier van schrijven onder de aandacht van vrouwen en mannen brengen. Juist ook door te schrijven met de bijbel ontdek je hoe levend Gods woorden voor jou worden. Schrijvend ervaren dat de bijbel je hart raakt! Door het geven van workshops en cursussen reik ik vrouwen gereedschap aan om deze manier van schrijven zelf toe te passen. Een manier van schrijven dat je dichterbij je eigen hart en het Vaderhart brengt. Je hebt geen schrijfervaring nodig om deel te kunnen nemen aan dit seminar.

Het derde seminar zal verzorgd worden door Elisabeth van Zijl. Zij zal spreken over eetstoornissen/ verslavingen en hoe dit overlevingsmechanisme je vrede rooft en je belemmert écht te kunnen leven. Een leven in vrijheid met vrede en vreugde zoals God het bedoeld heeft.

Elisabeth van Zijl

Ik ben vitaliteitscoach, therapeut en inspirator van Vrij om te Leven en daarbij ervaringsdeskundige als het gaat om leven met een eetstoornis (anorexia en boulimia). Ik noem mijzelf ook zo af en toe de harttherapeut omdat het hart centraal staat in de therapie die ik geef. Ik ben getrouwd en (groot)moeder. Ik weet uit ervaring hoe eten of niet eten eerst een vriend is maar hoe het uiteindelijk een vijand wordt, een ongenode gast die niet wil vertrekken. Een eetstoornis is iets dat bij het duister hoort. Er is licht, heel veel van Gods Licht en Zijn waarheid nodig om dit overlevingsmechanisme los te laten.

Opgave TOV Event 2023

(Zoals opgenomen in de privacyverklaring op de website.)