Cursussen, voorlichting en training

Academie voor een leven in vrijheid

Een belangrijk onderdeel op de weg van heling, vernieuwing en groeien in vrijheid is bewustwording en inzicht door onderwijs. Vrij om te Leven wil door middel van het geven van cursussen, voorlichting en trainingen mensen kennis en inzicht geven over het leven met een eetstoornis. We bieden daarom cursussen aan voor mensen die worstelen met een eetstoornis, waarbij we dieper ingaan op de functies van de eetstoornis, maar vooral ook aandacht geven aan het feit dat een eetstoornis niet over eten gaat maar over innerlijke, pijnlijke, waarheden en processen waarbij heling en vernieuwing nodig is. Wanneer innerlijke heelheid en herstel kan plaatsvinden zal het ook weer mogelijk zijn om op een goede manier met eten om te gaan.

Wat een eetstoornis is en hoe het werkt is niet alleen belangrijk om te weten voor hen voor wie gezond eten moeilijk is, maar ook voor hen die naast hen staan (partners, ouders, familie) en bv. pastoraal medewerkers en leerkrachten. Hoe meer inzicht, hoe beter de omgeving een steentje kan bijdragen. Daarom zullen er ook voor deze doelgroepen lezingen worden georganiseerd. Naast (direct) betrokkenen en geïnteresseerden biedt Vrij om te Leven trainingen aan voor coaches, therapeuten en psychologen die meer willen weten over eetstoornissen om daarmee hun cliënten en coachees beter te kunnen ondersteunen en helpen.

Voor meer informatie neem contact met ons op