Reviews

Wat ben ik dankbaar voor deze praktijk! Vanaf het eerste moment voelde ik me gehoord, geliefd, gezien en begrepen. Er is geen veroordeling. Hier weet men waar ze over praten en mijn ervaring is dan ook ronduit positief! De kennis en het inzicht, een bewogen hart gedreven door Gods liefde hebben mij tot herstel gebracht. Aan God alle eer!

Sara

Vrij om te Leven is een Godsgeschenk. De ervaring, wijsheid, kennis en inzicht in de psychologie van de eetstoornis en de geestelijke strijd die ermee gepaard gaat, is onbetaalbaar.
Wat ben ik als moeder dankbaar voor de tip om de weg van de geleidelijkheid te bewandelen.
Onze dochter zou niet op deze plek van haar herstel zijn in haar leven, zonder deze praktijk. Vrij om te leven doet haar naam eer aan.

Dank! Zegen en liefs, Willeke

Ik heb tot nu toe hele fijne en goede ervaringen met praktijk VOTL. Elisabeth is een hele aardige kundige therapeut en met haar heb ik al een mooi en helpend traject mogen afleggen waarin herstel vanuit Gods waarheid en liefde ook steeds weer terugkomt. Ik raad het zeker aan!

Jenthe

Elisabeth is een hele fijne vrouw die mij zeker verder heeft geholpen in mijn eetstoornis. Ze heeft veel kennis en ik voel me gezien en gehoord. Ik raad deze praktijk zeker aan.

Maaike

Wij, als ouders, zijn heel dankbaar voor de stichting “Vrij om te leven”, zoveel geduld en liefdevolle aandacht. Ook de dagelijkse overdenkingen zo leerzaam en bemoedigend! Onze dochter heeft na lang proces mogen ontdekken dat Jezus alleen de Weg, de Waarheid en het echte Leven is. Volledig genezen van de eetstoornis! Aan Hem alle eer!

Hart. groet Janny

Na een aantal heftige jaren met uiteindelijk een dieptepunt die eindigde op de intensive care mag ik nu rust en vrede ervaren, in een wereld die onrustig is en waar liefde ver te zoeken is. Dankbaar voor Elisabeth van Zijl dat je Gods liefde met zo veel geduld, me daar steeds weer op wees en mij voor Gods troon bracht. Maar boven al God dank U dat U eerst kwam met Uw liefde. En dat het enkel genade is, en geen ruilhandel.

Arjette

Toen ik ongeveer 2 jaar geleden in contact kwam met deze praktijk (via een artikel van de EO) was ik net aan het zoeken naar een plek/naar iemand die me kon helpen met mijn struggels rond eten. Bij Vrij om te leven vond ik die plek. Ik stroomde in in 1 van de eetclubs121 en voerde ook therapeutische gesprekken met Elisabeth. De manier waarop er gewerk en gekeken wordt, namelijk naar het grote plaatje (waar je deel van uit maakt), maakt dat deze manier voor mij erg waardevol en effectief was. Elisabeth is iemand die zich volledig inzet vanuit haar expertise en kundigheid. Dat doet ze door het bieden van nabijheid, rust, en veiligheid, zodat je (samen met haar) dingen aan kan kijken, en er aan kan werken. Dit alles zodat je weer in vrijheid kan gaan leven! ze staat klaar om met jou de strijd aan te gaan!

Inge

Hier is mijn weg naar herstel begonnen. Zo kostbaar hoe ik mijn pijn onder ogen ben gekomen en nu mag zien dat ik er mag zijn. Telkens kreeg ik handvatten om weer verder te gaan, zodat ik uiteindelijk losgelaten kon worden om verder met God te gaan. Wat de organisatie zo bijzonder maakt is dat er een combinatie bestaat van de psychologie en de plek die God hierin heeft. Met als doel dat we letterlijk bevrijd worden. Van binnen en buiten!

Marloes

De therapie vanuit Vrij om te Leven heeft me daadwerkelijk herstel gebracht. Door de hulp op maat kon ik doelgericht aan de slag en kwam ik snel tot de kern van mijn pijn. Daarnaast is Elisabeth een warme en krachtige vrouw, die op een liefdevolle en begripvolle wijze begeleiding en coaching geeft. Deze praktijk is zeer aan te raden.

Tanja

Er wordt een veilige plek geboden waar je wordt gehoord en gezien. Niet je eetstoornis wordt centraal gezet maar de pijn die daar achter zit. Je bent welkom met alles wat je hebt en bent om samen de weg naar vrijheid te gaan bewandelen.

Hester

Aan het eind van mijn eetstoornisperiode ben ik in contact gekomen met 'Vrij om te Leven'. Ik las het boek 'Vrede met jezelf' van Elisabeth van Zijl. Dit boek gaf mij niet alleen herkenning en bevestiging m.b.t. mijn proces van heling, maar ook het laatste stukje inzicht wat ik nodig had om helemaal vrij te worden. Hierna heb ik contact gezocht met 'Vrij om te Leven' om aan te geven hoe belangrijk dit boek voor mij was geweest. Ook heb ik gedeeld dat er een verlangen in mij was gegroeid om iets met mijn eetstoornisverleden te doen. Ik wilde graag anderen bemoedigen op hun weg van herstel, omdat ik uit ervaring weet dat dit een eenzaam traject kan zijn. Binnen 'Vrij om te Leven' was de mogelijkheid om als 'reisgenoot' een eindje met iemand op te lopen en zo een extra steuntje in de rug te geven. Dat ben ik gaan doen, met veel plezier en voldoening. Ik vind het heel fijn dat ik binnen 'Vrij om te Leven' mijn eetstoornisverleden positief in kan zetten voor een ander.

Alexandra

Op zoek naar leven in vrijheid, leren leven zonder zelfveroordeling, gevoel van afwijzing, van falen? Zijn er zaken in jouw leven die je negatief beïnvloeden, je leven beheersen? Zoek je naar daadkrachtige, Bijbelse en liefdevolle hulp die je echt helpen naar 'een weg eruit'? Uit ervaring weet ik dat je dan hier op het juiste adres bent!! Ik heb, God zij dank, zoveel geleerd en nog...! Wacht niet langer! Twijfel niet! Jij bent het (ook) zo waard

Marjoke