Basiscursus 'Vrede met jezelf' - als eten je leven beheerst

Voor wie: voor mensen die worstelen met eten.

Doel: verkrijgen van inzicht in jouw worsteling. Na deze cursus ben je in staat om een keuze te maken voor een vervolgtraject als dat nodig is.

Duur: twee dagen.

Waar: praktijk Vrij om te Leven te Gouderak.

Prijs: 325 euro (incl. thee/koffie, het boek en werkboek ‘Vrede met jezelf.’ (zelf lunchpakketje meenemen). Wanneer je het boek al hebt dan bedragen de kosten 300 euro.

Datum: najaar 2022 (data volgt. Zie agenda op de website)

Inhoudelijk

Aan de hand van het boek ‘Vrede met jezelf – als eten je leven beheerst’ krijg je uitleg over de eetstoornis en de functie daarvan. Tijdens deze cursus ga je ‘naar binnen kijken’ om je hart en denken te onderzoeken. Jij ontdekt waarom eten of niet eten belangrijk voor jou is en waarom jij er niet los van kunt komen. Een antwoord waar jij misschien al langere tijd naar zoekt. Je gaat jouw mogelijk pijnlijke waarheden ontdekken. Maar vervolgens ook Gods waarheden waardoor heling en verandering mogelijk is!

We maken gebruik van een werkboek dat een uitwerking is van het boek ‘Vrede met jezelf.’ Dit geeft jou ook na de cursus de mogelijkheid om er thuis verder mee aan de slag te gaan.
De cursus wordt in een groep van maximaal zes deelnemers gegeven. Een kleine setting waardoor wij veiligheid en vertrouwen kunnen bieden. De begeleiding zal bestaan vanuit coaches, therapeuten en vrijwilligers die ervaringsdeskundig zijn. Zij weten als geen ander waar het over gaat, waardoor jij je begrepen kunt voelen. Vanuit kwetsbaarheid kunnen we eerlijk met elkaar in gesprek gaan, wat essentieel is om te komen tot de kern van de worsteling die jij ervaart met eten.

Tijdens de cursus zullen er plenaire gedeelten zijn en is er voor iedere deelnemer een één op één gesprek. Er zal niet alleen theorie worden gegeven, maar ook praktische opdrachten met een creatieve verwerking.
Er zal voldoende ruimte zijn om te delen met elkaar waarbij herkenning en bemoediging een belangrijke rol spelen.

Heb je vragen of interesse? Stuur ons een mailtje. Wij brengen je op de hoogte wanneer de datum bekend is en inschrijven mogelijk is.